Złe wieści w sprawie powrotu IC Hetman na Dolny i Górny Śląsk

Ministerstwo Infrastruktury odpowiedziało na wnioski w sprawie powrotu bezpośredniego połączenia Zamojszczyzny z Górnym i Dolnym Śląskiem.

MI022025

Mamy kopiuj-wklej komunikatu iż „niedasię „. Co prawda do 15 grudnia 2024 roku dało się, ale teraz już się z jakiegoś powodu nie da. Mamy więc dla Państwa propozycję. Napiszcie mailowo lub tradycyjnie na adres resortu infrastruktury[1]  co jest nie tak z przesiadką w Krakowie Głównym i dlaczego jest to problem. Jeśli urzędników nie przekonują głosy samorządowców i polityków reprezentujących lokalne społeczności to znak, że nadszedł czas na demokrację bezpośrednią. Teraz lub w dniu najbliższych wyborów.

A jeśli jeszcze ktoś nie wie dlaczego połączenie na Górny i Dolny Śląsk jest tak ważne, to zapraszamy na blog Kartografia Ekstremalna[2] Szymona Pifczyka, z którego też pochodzą załączone grafiki.

KE1Źródło: Blog Kartografia Ekstremalna https://www.facebook.com/photo/?fbid=643967321277539&set=pcb.643967357944202&locale=pl_PL

KE2

Źródło: [2]

KE3Źródło [2]

Kwestia drugiego pociągu do Krakowa. Chcemy żebyście Państwo dobrze zrozumieli wachlarz możliwości jaki kryje się pod przekazaną w tym piśmie informacją, bo po tym co działo się w okół IC Hetman do tej pory, nie dajemy wiary w żadne dobre intencje przewoźnika względem naszego regionu.

  • Być może pojedzie drugi pociąg z Hrubieszowa do Krakowa, ale nie wiemy w jakich godzinach i tym bardziej jak miałoby to rozwiązać problem przesiadki w Krakowie skoro skończy on bieg w Krakowie Głównym.
  • Nie wiemy jakim taborem będzie obsługiwany ten drugi pociąg i jak jego uruchomienie wpłynie na dobową podaż miejsc ogółem, bo może okazać się, iż w warunkach wzmożonego popytu PKP IC np. przesunie sobie część wagonów z IC Hetman na inne trasy bo przecież „ma być drugi pociąg”.
  • Nie wiemy w sumie czy ten drugi pociąg w ogóle będzie mógł pojechać, gdyż zadecyduje o tym przepustowość sieci PKP PLK a ta będzie mocno ograniczona m.in. z powodu budowy lokalnego centrum sterowania w Zawadzie, które z pewnością przyniesie sporo utrudnień i zastępczej komunikacji autobusowej zaczynając już od końca marca 2025

Dużo pytań i mało odpowiedzi, więc nie pozostanie nam nic innego jak dopytać wkrótce o konkrety. Nawiasem mówiąc, przed trzema i czterema laty z Lublina i Zamościa kursował już w sezonie uzupełniający pociąg TLK Roztocze do Gliwic (później nawet czeskiego Bohumina) przez Katowice i Zabrze. Warto zatem odnosić się do lepszych wzorców z przeszłości.

[1] https://www.gov.pl/web/infrastruktura/dane-kontaktowe

[2] https://www.kartografia-ekstremalna.pl/p/miedzyregionalni-znajomi-a-raczej

[3] https://www.facebook.com/photo/?fbid=643967321277539&set=pcb.643967357944202&locale=pl_PL

 

2 myśli nt. „Złe wieści w sprawie powrotu IC Hetman na Dolny i Górny Śląsk

    • Wydaje mi się że według artykułu w rynku kolejowym ruch jest po stronie samorządów.
      Widać to wyraźnie na przykładzie Włodawy.
      Samorządy wzdłuż linii dopłacily względnie nieduże pieniądze (część kosztów) i weekendowe kursy wakacyjne ruszyły.
      Do Hrubieszowa największy problem z komunikacją jest w wekendy.
      W wekendy jest też większą rezerwa taborów(odchodzi Szastarka i część Parczewa).
      Jeśliby samorządy dopłacily choć symbolicznie.
      Włodawa tak jeździ co roku.
      Chełm,gmina Chełm Ruda Huta,wola Uhruska,Włodawa i gmina Włodawa zrzucają się łącznie na kwotę 120 tys.
      Dużo ,nie dużo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *