Z pewnym opóźnieniem wrzucamy na stronę pismo z jakim zwróciliśmy się do Ministerstwa Infrastruktury będącego organizatorem międzywojewódzkich połączeń kolejowych służby publicznej, w sprawie problemów jakie ma od połowy czerwca PKP Intercity z obsługą IC Zamoyski. Fakt, że w chwili obecnej mamy remont na odcinku Hrubieszów – Zamość (ściślej mówiąc Werbkowice – Miączyn) i za oba nasze pociągi (Kołobrzeg – Hrubieszów i Wrocław – Hrubieszów) do Zamościa i tak musimy jechać autobusem zastępczym, nie zmienia wiele w kontekście tego, że jednak od Zamościa wszystko powinno śmigać normalnie. Niestety, minione dwa tygodnie to ciągłe odwołania IC Zamoyski na odcinku Lublin – Zamość i wprowadzanie także na tej trasie autobusu zastępczego tyle, że już nierozkładowo. Zaczęły się wakacje a niebawem (3 lipca) zakończy się główny etap remontu i zamknięcia odcinka Zamość – Hrubieszów. Co za tym idzie zwiększy się też znacznie zainteresowanie pasażerów i dalsze kłopoty przy obsłudze bedą katastrofą.

Przyczyną problemów jest niedobór sprawnych lokomotyw spalinowych. Ściślej mówiąc składają się na niego nieudolność (właściciela lub producenta) w procesie usunięcia dobrze znanej usterki w jednej z maszyn serii SU160 oraz co najmniej dziwne decyzje logistyczne ze strony przewoźnika. Stąd nasze pismo do MI.

MI062022

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *