Dziś przekazujemy dwie ważne informacje.

Pierwsza to odpowiedź z Ministerstwa Infrastruktury, jaką otrzymaliśmy 28 lutego i którą publikujemy w załączniku graficznym. Chyba najważniejsze wynikające z niej informacje dla podróżujących z naszego regionu to:

  • Od 9 czerwca będzie możliwy powrót bezpośredniego pociągu IC relacji Hrubieszów – Jelenia Góra obsługiwanego zmodernizowanymi wagonami PKP Intercity, jeśli producent lokomotyw spalinowych SU160 – należąca do Polskiego Funduszu Rozwoju PESA Bydgoszcz – będzie terminowo realizował ich naprawy. Od siebie możemy dodać, że już w tej chwili z ilością lokomotyw SU160 będących w dyspozycji PKP Intercity jest znacznie lepiej niż było w grudniu 2018.
  • Od 9 czerwca może zostać uruchomiony pociąg TLK z Zamościa Wschodu do Warszawy Zachodniej jeśli dostępność sprawnych lokomotyw spalinowych SU160 będzie się zwiększać. Tutaj już od siebie dodamy, że pociąg TLK „Zamoyski” o którym mowa, kursuje obecnie z Lublina w takich godzinach, że jego ewentualne przedłużenie do Zamościa najpewniej „spotykałoby się” z pociągiem IC Hetman Hrubieszów – Jelenia Góra na stacji w Zamościu lub Zawadzie.

28022019MIDruga informacja – 10 marca nastąpi zmiana rozkładu jazdy pociągów, która obowiązywać będzie do 8 czerwca 2019 roku. Z uwagi na prace torowe pociąg do Rzeszowa został skierowany objazdem i od stacji Stalowa Wola Rozwadów do stacji Rzeszów pojedzie przez Nisko i Leżajsk, a nie jak do tej pory przez Tarnobrzeg i Kolbuszową. Przed podróżą jak zawsze zalecamy sprawdzić rozkład jazdy na https://portalpasazera.pl/ lub http://rozklad-pkp.pl/

bez nazwy

 

5 myśli nt. „

  1. Jestem bardzo zadowolona z tego połączenia, często jeżdżę z Hrubieszowa do Krakowa. Bez względu czy to święta, czy wolna sobota, niedziela zawsze jest czym pojechać.

  2. Według tego pisma z Ministerstwa Infrastruktury to pociąg z Zamościa do Warszawy ma zostać uruchomiony nie od 2 września a już od 9 czerwca czyli już na wakacje i to jest bardzo dobra wiadomość.

  3. Widzę że już poprawiono w tekscie przewodnim terminy kursowania pociągu do Warszawy. Jak sobie przypominam to pierwotnie planowano relację tego pociągu aż do Kołobrzegu. Może więc warto zapytać Ministerstwo Infrastruktury dlaczego się z tego wycofano?

  4. Chyba już dość tych tych eksperymentów z podwykonawcami. Z tego co piszą na różnych forach to sytuacja z lokomotywami wyraźnie się poprawiła co jednoznacznie oznacza że jest już możliwy powrót Hetmana jako bezpośrednie i komfortowe połączenie Hrubieszwa z Jelenią Górą. Skoro jak zapewniono w piśmie zamieszczonym powyżej to nawet samemu ministrowi zależy na jak najszybszym przywróceniu obsługi Hrubieszowa w takim kształcie jak miało to miejsce w rozkładzie jazdy 2017/2018 to dlaczego PKP Intercity jeszcz czeka z ogłoszeniem oczywistej decyzji? Może trzeba zapytać? Przedświąteczny okres to dobry czas na dobre i oczekiwane wiadomości jak i na robienie prezentów.

    • Rozumiemy zniecierpliwienie zwłaszcza jeśli Pana/Pani udziałem była niestety wątpliwa przyjemność podróży 17 kwietnia w warunkach, które ciężko nazwać normalnymi i które zdecydowanie zniechęcają do podroży koleją. Postaramy się jakoś podjąć temat w miarę możliwości.

Skomentuj wykolejnica Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *