W poprzednim wpisie zwróciliśmy uwagę na fakt, iż przy sprawnej organizacji wewnątrz Grupy PKP, możliwa jest znaczna poprawa parametrów technicznych linii kolejowej na odcinku z Zamościa do Hrubieszowa i co więcej, nakłady potrzebne do jej realizacji są relatywnie niewielkie. Kilkakrotnie w poprzednich tekstach, zwracaliśmy też uwagę na to, że dla decyzji zapadających w zarządach spółek kolejowych ważny jest głos lokalnych społeczności. Najczęściej wyrażony przez samorządy. Stąd też postanowiliśmy spróbować zaktywizować w tej sprawie nasze lokalne władze. Pismo o treści, którą znajdziecie poniżej, wysłaliśmy wczoraj do:

– Burmistrza Hrubieszowa,

– Starosty Hrubieszowskiego,

– Wójtów gmin: Hrubieszów, Werbkowice i Miączyn,

(Przesyłki otrzymały numery 00359007731630411066, 00359007731630411073, 00359007731630411080, 00359007731630411097, 00359007731630411103)

Jesteśmy zdania, że wystąpienie przez samorządy do władz spółki PKP Polskie Linie Kolejowe z pewnością pomogłoby doprowadzić do sprawnego remontu linii kolejowej do Hrubieszowa. Wiemy, że czasem nawet jedno pismo sygnowane przez władze lokalne może wiele pomóc. A już na pewno nie zaszkodzi.

Jak zapewne zauważyli Państwo, w minionych tygodniach Hrubieszów i Ziemia Hrubieszowska na krótko zagościły w wielu mediach ogólnopolskich przy okazji błahej sprawy zakładu estońskiego pokerzysty. Była to obecność o słodko-gorzkim wydźwięku. Ciężko było uciec od wrażenia, że nasze tereny stały się w medialnym przekazie trochę symbolem komunikacyjnego „końca świata”. Niestety nie był to wydźwięk całkowicie bezpodstawny.

Na szczęście stoimy przed realną szansą, by w grudniu tego roku wykonany został pierwszy poważny na krok na drodze ku poprawie skomunikowania regionu. Dzięki staraniom strony społecznej, czyli  przede wszystkim zainteresowaniu zwykłych obywateli oraz z pomocą parlamentarzystów z regionu i kolejarzy, spółka PKP Intercity S.A. podjęła działania na rzecz powrotu do Hrubieszowa pociągu dalekobieżnego. W ramach prac przygotowawczych przyszłego rozkładu jazdy, zawnioskowane zostało uruchomienie pociągu, który zapewniłby naszemu regionowi przywrócenie skomunikowania z Krakowem, Opolem, Wrocławiem oraz Rzeszowem.

Jednocześnie przewoźnik (PKP  Intercity S.A.) wystąpił do zarządcy infrastruktury (PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.) z prośbą o poprawę stanu infrastruktury na odcinku linii kolejowej z Zamościa do Hrubieszowa, który w tej chwili można opisać jako dostateczny. Na szczęście przy relatywnie niewielkich (w skali działalności PKP PLK) nakładach inwestycyjnych rzędu 15 mln złotych możliwe jest dokonanie napraw skutkujących skróceniem czasu przejazdu między Zamościem a Hrubieszowem o 1/3, czyli z 60 do 40 minut.  Jest to zadanie trudne z uwagi na fakt, iż jesteśmy w tej chwili już w połowie roku budżetowego, ale jednocześnie wciąż wykonalne. Co więcej, w tej chwili z uwagi na liczne prace związane bezpośrednio lub pośrednio z modernizacją linii kolejowej z Lublina do Otwocka, na Lubelszczyźnie zgrupowane zostały liczne zasoby mogące znacząco ułatwić wykonanie niezbędnych napraw.

Wierzymy, że Państwa wsparcie poprzez wystąpienie do PKP PLK o niezbędne remonty linii numer 72 Zawada – Hrubieszów Miasto zdecydowanie pomogłoby w realizacji wspomnianych prac jeszcze w III i IV kwartale tego roku. Jesteśmy również przekonani, że dostrzegają Panowie także korzyści, jakie przyniosłaby rewitalizacja linii kolejowej do Hrubieszowa przeprowadzona z jak najszerszym zakresem. Jest to bowiem także inwestycja na przyszłość, synergiczna wobec zaplanowanej budowy łącznic w Rejowcu i Zawadzie oraz otwierająca również zupełnie nowe możliwości także przed organizatorem kolejowych pasażerskich przewozów regionalnych. Jest to wreszcie też zabezpieczenie stanu technicznego linii kolejowej służącej naszym zakładom przemysłowym i przedsiębiorstwom.

Z wyrazami najgłębszego szacunku,

Zespół prowadzący „Pociągiem do Hrubieszowa” –  PdHr.pl,

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *